Lomakevastausten lähetys sähköpostilla
Määritellään lomakkeen tiedot lähetettäviksi sähköpostitse, joten siirry muokkaamaan lomake-elementtiä.
Lomaketyökalun vasemman laidan asetuspaneelin ”Sähköpostiasetukset”-osiossa voidaan määritellä halutut tiedot sähköpostin lähetystä varten.
1. Syötä Lähettäjä-kenttään osoite, josta haluat palautelomakkeen lähettämien sähköpostien saapuvan.
2. Syötä Vastaanottaja-kenttään osoite, johon palautteet lähetetään. Valinnaisesti voit myös määritellä sähköpostille piilokopion vastaanottajan Piilotettu kopio -kenttään.
3. Anna Otsikko-kenttään haluamasi otsikko, joka palautelomakkeen lähettämille sähköposteille annetaan aihekentäksi.
4. Valitse lähtevän viestin sähköpostipohja. Sähköpostipohjat ovat sivustokohtaisia, ja jos sivustolla on käytössä useita sähköpostia lähettäviä lomakkeita, pohjia saattaa olla valittavissa useita käyttötarkoituksensa mukaan nimettynä.
5. Tallenna muutokset.
6. Julkaise sivu osoittamalla sivun työkalupalkin ”Julkaise”-painiketta.