Lomakevastausten tallentaminen tietokantaan
Määritellään lomakkeen tiedot tallennettavaksi tietokantaan, joten luodaan tietokanta ja lomakkeen kenttiä vastaavat kentät.
1. Luodaksesi uuden tietokannan osoita Tietokannat-otsakkeen lisäyspainiketta.
2. Anna tietokannalle nimi ”Palautteet” ja Tallenna muutokset.
3. Luodaan kentät tietokantaan, joten valitse Kentät -näkymän ylälaidasta ”Lisää uusi kenttä”.
4. Syötä kentän nimi ja valitse kentän tyyppi valikosta.
5. Tässä esimerkissä kenttien nimet ja tyypit määritellään seuraavasti:
6. Tallenna muutokset.
7. Siirry takaisin lomakkeen asetuksiin klikkaamalla lomake-elementtiä sivulla. Valitse Tietokanta –valikosta aiemmin luotu tietokanta Palautteet.
8. Määritä vielä lomakkeen kenttiin, mihin tietokannan kenttiin tiedot tallennetaan aktivoimalla kenttä oikeassa sarakkeessa ja valitsemalla Tietokantakenttä –valikosta vastaava kenttä. Määritä valinnat kaikkien lomakkeen kenttien osalta samaan tapaan.
9. Tallenna muutokset.
Käyttäjien lähettämiä palautteita voidaan selata ja tarkastella siirtymällä Palautteet-tietokantaan osoittamalla Palautteet-tietokannan nimeä sivupuun Tietokannat-otsikon alta.